Meest gestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over bijvoorbeeld het bestelproces, prijzen, vervoerders, looptijden, transportkosten, garantie en nog veel meer. Natuurlijk doen we ons best om je vragen zo duidelijk mogelijk te beantwoorden en houden we de FAQ altijd up-to-date. Staat jouw vraag en antwoord er niet bij? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We beantwoorden je vraag graag zo snel mogelijk!

Onze winkel / showroom / magazijn

Hoe onderscheiden wij ons van anderen?

Wij vinden het heel belangrijk dat u als klant goed geholpen wordt. Daarom houden wij onze lijnen het liefst zo kort mogelijk. Stelt u tijdens onze kantooruren via e-mail of onze website een vraag, dan zullen wij deze direct beantwoorden. Liever toch telefonisch contact? Ook dan zitten wij voor u klaar. Uw bestelling wordt direct door ons behandeld. Binnen Nederland garanderen wij een levertijd van maximaal 3 werkdagen. Binnen Europa garanderen wij een levertijd van maximaal 5 werkdagen. Duidelijke informatie en beeldmateriaal zijn cruciaal voor de verkoop. We bieden onze dealers daarom een volledig marketingpakket aan.

Wat zijn uw adresgegevens?

Zowel showroom, als magazijn, zijn gesitueerd op één centraal adres:
Sediaverde B.V.
De Hanze 2
6049 HZ Herten
Telefoonnummer: 0475-543559
E-mail: [email protected]

Is er een showroom waar wij uw producten kunnen bekijken?

Wij hebben een prachtige showroom waar al onze producten uitgestald staan. Onze showroom is geopend van maandag t/m vrijdag: 09:00 – 17:00 uur. Met uitzondering van Nederlandse feestdagen. Bent u van plan onze showroom te bezoeken, dan bent u natuurlijk altijd van harte welkom. Wenst u van te voren een afspraak te maken, dan kan dit natuurlijk ook. De koffie staat klaar!

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

U kunt uw bestelling ook afhalen. Ons magazijn is geopend van maandag t/m vrijdag: 09:00 – 17:00 uur. Met uitzondering van Nederlandse feestdagen. Als u bij uw bestelling aangeeft wanneer u deze wenst af te halen, dan zorgen wij dat deze voor u klaarstaat.

Verkoopt u ook aan de eindgebruiker of alleen aan dealers?

Sediaverde B.V. is een groothandel. Wij leveren uitsluitend aan dealers. Bent u als particulier geïnteresseerd in onze producten, neemt u dan telefonisch of via e-mail contact met ons op. Wij zoeken dan samen met u een dealer in de buurt waar u onze producten kunt bekijken en/of bestellen.

Producten en accesoires

Zijn uw stoelen gecertificeerd?

Al onze bureaustoelen zijn NEN-EN 1335 gecertificeerd.

Zijn alle producten uit voorraad leverbaar?

Wij streven erna de producten aangeboden op onze website altijd uit voorraad te kunnen leveren. Veel van onze stoelen houden wij uitsluitend op voorraad in de kleur zwart. Gekleurde stoffering kan dan besteld worden, maar u moet dan rekening houden met een levertijd van +/- 3 maanden.

Ik ben op zoek naar beeldmateriaal, handleidingen en product sheets van jullie producten. Waar vind ik deze?

Al ons hoogwaardig beeldmateriaal, catalogus, handleidingen, product sheets & stoffenkaarten kunt u vinden in onze dropbox. Onze dropbox vindt u hier: Dropbox Sediaverde. Lage kwaliteit afbeeldingen kunt u rechtstreeks downloaden vanaf onze website. Ook de product sheets en manuals kunt u rechtstreeks downloaden vanaf onze website. U vindt deze onder het kopje “Attachment” bij het product.

Waar vind ik meer informatie over de soorten stofferingen die gebruikt zijn voor uw producten?

Onze stoffenkaarten, met de daarbij horende stofspecificaties kunt u vinden op onze website , catalogus & dropbox. Goed om te weten: alle stoffen die gebruikt worden voor onze producten zijn brandwerend.

Waar worden uw producten geproduceerd?

Onze producten worden geproduceerd in China, Tsjechïe en Italië.

Bestellen en betalen

Waarom zie ik geen prijzen op de website?

Sediaverde B.V. is een groothandel. Wij leveren uitsluitend aan dealers. Bent u een dealer (en u heeft nog geen account aangemaakt op onze website) dan kunt hier een account aanmaken: https://sediaverde.nl/mijn-account/edit-account/#register. Zodra wij uw aanvraag ontvangen hebben, zullen wij deze beoordelen. Indien goedgekeurd zullen wij uw account vrijgeven. Eventueel zal er nog naar aanvullende informatie worden gevraagd: zoals een uittreksel uit het KVK handelsregister. Zodra uw account is vrijgegeven zijn uw inkoopprijzen zichtbaar en kunt u via onze website bestellen. Wilt u als particulier een bestelling plaatsen, neemt u dan telefonisch of via e-mail contact met ons op. Wij zoeken dan samen met u een dealer in de buurt waar u onze producten kunt bekijken en/of bestellen.

Hoe plaats ik een order?

U kunt bestellen via onze website. In het afrekengebied is er een aparte ruimte waar u eventuele notities achter kunt laten die belangrijk zijn voor uw bestelling/aflevering. Vindt u het toch fijner om uw bestelling via e-mail te plaatsen, dan kan dit natuurlijk ook: [email protected].

Levert u ook rechtstreeks naar mijn klant?

Wij bieden de mogelijkheid tot levering rechtstreeks aan uw klant. U kunt dit aangeven bij uw bestelling (ook op onze website). In de meeste gevallen zullen wij uw bestelling via een koeriersdienst versturen. Standaard levering: ongemonteerd, in doos. Tegen een meerprijs kunnen wij ook de montage voor u regelen. De bestelling zal verstuurd worden met een blanco pakbon waar uw gegevens en de gegevens van uw klant op vermeld staan. Heeft u een eigen pakbon, dan kunt u ons deze toesturen na het plaatsen van uw bestelling: [email protected]. Liever geen pakbon? Natuurlijk ook geen probleem!

Kan ik mijn bestelling nog annuleren/wijzigen?

Annuleren of wijzigen van bestelling is mogelijk tot 5 dagen na versturen van orderbevestiging (mits transport nog niet is aangemeld bij vervoerder). Indien het een product betreft dat standaard niet op voorraad wordt gehouden (in onze catalogus niet als voorraadproduct wordt aangeboden) dan is annulering of wijziging niet meer mogelijk nadat wij uw bestelling doorgezet hebben naar onze leverancier.

Bezorging

Wat is de levertijd van mijn order?

Is uw product op voorraad? Wij hanteren dan de volgende levertijden:
–              Ongemonteerde levering binnen Nederland & België: binnen 24-48 uur;
–              Gemonteerde levering binnen Nederland: binnen 24-48 uur;
–              Gemonteerde levering België: binnen 72 uur.

Hoe worden mijn bestellingen verzonden?

Wij maken gebruik van meerdere vervoerders. Na boeking kunt uw zending volgen via een track and trace code. Zo weet u precies wanneer uw zending geleverd wordt.

Service & Garantie

Mijn bestelling is beschadigd en/of incompleet geleverd, wat nu?

Uw bestelling gaat hier onbeschadigd de deur uit. Wij werken met koeriersdiensten die zorgvuldig met uw bestelling omgaan. In uiterst zeldzame gevallen kan het echter zo zijn dat uw bestelling niet aankomt zoals het hier is weggegaan. Natuurlijk lossen wij dit voor u op. Graag vragen wij u in dit geval binnen 3 dagen na levering een e-mail te sturen naar: [email protected]l. Onder vermelding van: ordernummer en omschrijving van schade of mankement. Voegt u ook foto’s toe waarop duidelijk de doos + schade zichtbaar zijn. Wij nemen dan z.s.m. contact met u op.

Welke garantietermijn kunnen wij aanhouden?

De garantietermijnen per product staan vermeld bij de productbeschrijving op onze website & catalogus.

Hoe en binnen welk tijdsbestek worden garantieclaims opgelost?

Als het product gebruikt is, zoals het hoort gebruikt te worden, zullen wij een vervangend onderdeel opsturen of in het uiterste geval het product compleet vervangen. Alle garantieclaims dienen per e-mail te worden ingediend. Graag foto’s, kopie factuur & omschrijving van het probleem bijvoegen in deze e-mail. 

Is het mogelijk om een proefstoel te ontvangen?

Het is mogelijk om een proefstoel te ontvangen. Contacteert u ons voor de mogelijkheden.